Головна | Оголошення | Новини | Нормативно-правова база | АКТУАЛЬНО | Доступ до публічної інформації | Звернення громадян |
31/01/2024
30 січня в обласному Будинку художньої творчості Миколаївської обласної ради відбулось засідання педагогічної ради № 1 у змішаному режимі на тему: «Виховні константи утвердження української національної та громадянської ідентичності у вихованців ОБХТ», метою якого було обговорити актуальність та шляхи формування української національної та громадянської ідентичності у вихованців ОБХТ; узагальнити надбання керівників гуртків та їхнього передового досвіду з даної проблеми.
У своїй доповіді заступник директора з НВР наголосила на актуальності проблеми, зазначивши, що майбутнє української держави, її зміцнення і подальший стратегічний розвиток, згуртованість українців неможливі без сформованої, розвинутої і стійкої української національної та громадянської ідентичності всіх її громадян. Розповіла про фактори, що негативно та позитивно впливають на процес формування української національної та громадянської ідентичності; етапи формування ідентичності; визначила систему знань, умінь та навичок, цінності, що забезпечують формування української національної та громадянської ідентичності в дітей різного віку; перерахувала пріоритетні напрями в роботі ОБХТ в рамках формування української національної та громадянської ідентичності, серед яких визначено:
– включення різнобічних спектрів проблеми формування національної та громадянської ідентичності до навчальних програм, планів роботи гуртків;
– художньо-естетичне виховання через національні символи та обряди;
– підтримка та заохочення використання української мови в повсякденні як основної мови спілкування, яка є ключовим маркером української національної ідентичності;
– залучення родин вихованців до участі у виховній роботі закладу;
– узагальнення та поширення педагогічного досвіду щодо проблеми формування національної та громадянської ідентичності вихованців;
– систематичне використання елементів народної педагогіки, традицій національного виховання;
– налагодження конструктивної взаємодії закладу з громадськими організаціями учасників бойових дій, волонтерськими організаціями;
– взаємодія закладу та засобів масової інформації для широкого висвітлення кращого досвіду формування національної та громадянської ідентичності здобувачів освіти.
Практичний психолог Лариса Ширченко розповіла про анкетування здобувачів освіти («Самооцінка громадянськості» (5-8 кл.), «Громадянські компетентності» (9-11 кл.), проведене з метою визначення рівня громадянської вихованості здобувачів освіти та охарактеризувала високий, середній та низький рівні даної характеристики особистості.
Керівники гуртків поділилися своїм досвідом використання форм, методів і прийомів формування та утвердження української національної та громадянської ідентичності.
За результатами роботи педагогічної ради прийнято ряд рішень, які в подальшому визначатимуть головний вектор роботи педагогічного колективу з формування української національної та громадянської ідентичності в закладі.