Головна » Новини
Українська | Русский | English
Головна Оголошення Новини Нормативно-правова база АКТУАЛЬНО Доступ до публічної інформації Звернення громадян

Новини

Поради практичного психолога ОБХТ Лариси Ширченко Рекомендації батькам гіперактивних та тривожних дітей

06/12/2023

 

Якими діти
народжуються – ні від кого
не залежить, але в наших
силах зробити їх
хорошими через правильне
виховання.
Плутарх 

Сучасна сім’я несе найбільшу відповідальність за виховання дитини. Саме вона має виконувати головне завдання – забезпечувати матеріальні та педагогічні умови для духовного, морального, інтелектуального й фізичного розвитку юного покоління. Від сім’ї починається шлях дитини до пізнання світу, свого становлення як особистості,  шлях до шкільного навчання.   Адже  життєвою  дорогою   дитину  ведуть два розуми, два   досвіди: сім’я та навчальний заклад.

Якщо:
•    Дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;
•    Дитину висміюють, вона стає замкнутою;
•    Дитину хвалять, вона вчиться бути шляхетною;
•    Дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;
•    Дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини;
•    Дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших;
•    Дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;
•    Дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей;
•    Дитина росте у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною;
•    Дитина росте в розумінні і
 дружелюбності,  вона  вчиться знаходити любов у цьому світі.

Кілька коротких правил
1.Показуйте  дитині, що її люблять такою, якою вона є, а не за якісь досягнення.
2.Не можна ніколи (навіть у пориві гніву
) говорити дитин, що вона гірша за інших.
3.Треба чесно й терпляче відповідати на будь-які  її запитання .
4.Намагайтесь що
дня знаходити час, щоб побути наодинці зі своєю дитиною.
5.Учіть
  дитину  вільно спілкуватися не тільки зі своїми однолітками,  але й із дорослими.
6.Не соромтесь підкреслювати,
що ви пишаєтеся своїм малюком .
7.Будьте чесні в оцінках своїх почуттів до дитини .
8.Завжди говоріть  дитині правд
у,  навіть коли вам це невигідно.
9.Оцінюйте тільки вчинки,
а не її саму.
10.Не
   домагайтеся   успіху    силою. Примус – найгірший варіант морального виховання.  Примус у сім’ї порушує  особистість  дитини.
11.Визнайте право дитини на помилку.
12.Думайте про дитячий «банк» щасливих спогадів.
13.Дитина ставиться до себе так,
 як ставляться до неї дорослі.
14.І взагалі,
 хоч інколи ставте себе на місце своєї дитини,  і  тоді ви краще зрозумієте, як її виховувати.


Рекомендації батькам гіперактивних дітей
•    У
 своїх  відносинах  із  дитиною  дотримуйтеся   «позитивної моделі».   Хваліть   її   в кожному   випадку,  коли  вона  цього  заслужила,   підкреслюйте успіхи.   Це   допоможе зміцнити в дитини впевненість у власних силах.
•    Уникайте повторень слів «ні» і «не можна».
•    Говоріть стримано,
спокійно  і м’яко.
•    Давайте
   дитині  тільки   одне  завдання на певний відрізок часу, щоб вона могла його завершити.
•    Для підкріплення усних інструкцій використовуйте зорову стимуляцію.
•    Заохочуйте дитину до всіх видів діяльності,
 що вимагають концентрації уваги.
•    Підтримуйте
  вдома   чіткий   розпорядок   дня . Час прийму  їжі, виконання домашніх завдань і сну повинний відповідати  цьому розпорядкові .
•    Уникайте
   по   можливості   скупчень   людей.   Перебування   у великих магазинах, на ринках, у ресторанах тощо чинить на дитину надмірно стимулюючий вплив.
•    Під
   час   ігор   обмежуйте    дитину   тільки одним партнером . Уникайте неспокійних, гучних приятелів.  Оберігайте   дитину   від   стомлення,   оскільки   воно   призводить   до зниження   самоконтролю   і   наростання,   гіперактивності.   Давайте  дитині  можливість витрачати  надлишкову  Корисна щоденна фізична активність на свіжому повітрі, тривалі прогулянки, біг, спортивні заняття.


Рекомендації батькам по корекції тривожності дітей 
У роботі з дітьми з тривожністю необхідно:
    Постійно  підбадьорювати,  заохочувати  демонструвати впевненість у їхньому успіху, у їхніх можливостях;    до   результатів   своєї   діяльності,  уміння правильно  оцінити  їх ,опосередковано ставитися до власних успіхів, невдач , не боятися помилок,  використовувати їх для розвитку діяльності;
    Формувати правильне ставлення до результатів діяльності інших дітей;
    Розвивати орієнтацію на спосіб діяльності;
    Розширювати   і    збагачувати   навички     спілкування    з дорослими   й  однолітками, розвивати адекватне ставлення до оцінок і думок інших людей;
    Щоб  перебороти  скутість,  потрібно  допомагати   дитині   розслаблюватися ,  знімати напругу за допомогою рухливих ігор, музики , спортивних вправ;  допоможе  інсценізація етюдів   на   прояв   сміливості,  рішучості,   що  потребує   від   дитини   психоемоційного ототожнення себе з персонажем; ігри, що виражають тривожність занепокоєння учасників дають змогу  емоційно  відкинути  пригніченість  і  страх , оцінити  їх  як  характеристики ігрових персонажів,  а не  даної дитини,  і  на основі психологічного   «розототожнення»  з носі є гнітючих переживань позбутися власних страхів.
•    Не сваріть дитину за те,  що вона посміла гніватися   на вас. Навпаки,   поставтеся    до неї,до її обурення з розумінням і повагою: допоможіть їй усвідомити і сформулювати свої претензії до вас.
•    Тільки тоді,
коли  емоції згаснутрозкажіть   дитині  &a

Всі новини →