Головна | Оголошення | Новини | Нормативно-правова база | АКТУАЛЬНО | Доступ до публічної інформації | Звернення громадян |
На підтримку інклюзивного навчання та супроводу дітей з особливими освітніми потребами у 2024/2025 навчальному році в області функціонують 27 ІРЦ, в яких працюють 149 педагогічні працівники. 24 ІРЦ мають архітектурну доступність, санітарно-гігієнічні кімнати пристосовано для маломобільних осіб, та тих, хто пересувається на візках, наявні спеціальні поручні, рівень доступності. Дотримано вимог щодо відповідності безбар'єрності приміщень та будівель ІРЦ.
Відповідно до плану роботи департаменту освіти і науки Миколаївської обласної військової адміністрації та МОІППО проведено моніторинг діяльності інклюзивно-ресурсних центрів та закладів освіти щодо впровадження інклюзивного навчання в умовах воєнного стану, під час якого перевірено забезпечення функціонування інклюзивно-ресурсних центрів відповідно до нормативів.
Перелік ІРЦ Миколаївської області на 10_03_25_
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр №1" Миколаївської міської ради ласкаво відкриває свої двері і запрошує до себе на віртуальну зустріч, щоб показати, що важливого відбувається у стінах закладу.
Основними завданнями інклюзивно-ресурсного центру є проведення комплексних психолого-педагогічних оцінок розвитку дітей, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять, забезпечення системного та кваліфікованого супроводу дітей з особливими освітніми потребами.
Фахівці центру радо зустрічають усіх відвідувачів у залах очікування, де батьки можуть заповнити заяви, анкети та інші документи; пройти первинне опитування, отримати необхідну інформацію стосовно розвитку дітей з ООП за різними напрямками у вигляді буклетів, листівок, брошур. У той же час їхні діти не будуть нудьгувати, адже зали очікування оснащенні розвитково-ігровими матеріалами (іграшками, бізібордами, розфарбовками, сенд-плеями тощо).
У кабінеті директора відвідувачі отримають відповіді на всі запитання стосовно комплексного обстеження та подальшого освітнього шляху дитини.
В залі для засідань фахівці проводять методичні наради, семінари, круглі столи, працюють з методичною літературою та документацією.
Затишний логопедичний кабінет оснащений різноманітними матеріалами та цікавими посібниками, які допомагають вчителям-логопедам проводити комплексні обстеження, а також долати мовленнєві вади у дітей з особливими освітніми потребами на корекційно-розвиткових заняттях. Тут учитель-логопед професійно надає батькам методичну підтримку щодо рівня розвитку мовлення та відновлення мовленнєвої функції їхніх дітей у вигляді консультацій, майстер-класів, бесід за запитом.
У кабінеті практичних психологів, крім проведення комплексних обстежень та індивідуальних занять, є в наявності міжнародний ліцензійований психо-діагностичний інструментарій для прорахунку інтелекту. Серед яких:
- Leiter-3– методика, що дозволяє оцінити невербальний інтелект і функціювання нейропсихологічних процесів у віковій категорії від 3-х до 75-ти років;
-WISC-IV- методика для вимірювання інтелекту у дітей від 6-16 років;
-Conners-3- це набір шкал для оцінювання розладу дефіциту уваги та гіперактивності у віковій категорії від 6-16 років;
-CASD- скринінгова шкала виявлення розладів аутистичного спектру;
-PEP-3- дає можливість визначити рівень розвитку навичок і надає інформацію для постановки діагнозу та визначення ступеня тяжкості відхилення.
Завдяки використанню науково обґрунтованих методик прорахунку інтелекту у дітей фахівці отримують можливість своєчасно виявити індивідуальні особливості розвитку та визначити подальші напрями корекційно-розвиткової роботи, забезпечити комплексну оцінку пізнавальних можливостей дитини, що сприятиме формуванню індивідуальної освітньої траєкторії. Застосування таких технологій є надзвичайно важливим для формування індивідуальної програми розвитку й успішної інтеграції дитини в освітній простір.
Кабінет дефектологів оснащений різноманітними матеріалами для розвитку дрібної моторики, такі як мозаїки, конструктори, інтерактивна пісочниця, а також сенсорними матеріалами для стимулювання різних типів сприйняття. Організація простору кабінету створена з урахуванням індивідуальних потреб кожної дитини, що слугує допомогою фахівцю у проведенні корекційно-розвиткових занять. Окрім занять дефектологи проводять комплексні оцінювання, а також, за запитом, надають консультації батькам.
Кабінет учителя-реабілітолога є першою родзинкою ІРЦ №1 , адже він оснащений:
- гімнастичними стінками, які використовуються для зміцнення опорно-рухового апарату, розвитку сили гнучкості, формування правильної постави;
- профілактором Євмінова, спеціалізованим ортопедичним тренажером для реабілітації та профілактики захворювань хребта;
-скеледромом, що тренує м'язи, рівновагу та допомагає коригувати поставу;
- сенсорними доріжками (різними за фактурою поверхнями), які використовуються для розвитку тактильної чутливості, координації та профілактики плоскостопості;
-сухим басейном, що сприяє розслабленню, знімає напругу, розвиває сенсорне сприйняття та моторику;
-орбітреком, що дозволяє м’яко тренувати серцево-судинну систему, зміцнює м'язи ніг та рук, покращує витривалість;
-батутом, що застосовується для розвитку вестибулярного апарату, тренування координації, м'язового тонусу і емоційного розвантаження.
Дітки залюбки відвідують цей кабінет під час комплексного обстеження, а їхні батьки виявляють бажання записати своїх малят на відвідування корекційно-розвиткових занять.
Другою родзинкою комунальної установи є Сенсорна кімната, оснащена обладнанням для стимуляції всіх систем сприйняття:
-інтерактивною дошкою, що є мультимедійною системою;
- панеллю «Зоряним небом», яка створює релаксаційну атмосферу;
-кольоровою панеллю, яка використовується при роботі з дітьми із розладами аутистичного спектру;
- обіймально-стискальною машиною та сенсорним мішком, що допомагає дітям відчувати і керувати своїм тілом;
-світловою колоною, що створює заспокійливу атмосферу, яка сприяє релаксації та зменшенню стресу у дітей;
- світловим столиком, який використовується, як засіб арт та кольоро-терапії;
- світловим дощем, що у поєднанні із сухим басейном, надає можливість дитині відчути себе у безпеці й упорядкувати свій емоційний фон.
Якщо Ваша дитина потребує підтримки під час навчання, зверніться до КУ "Інклюзивно-ресусрний центр № 1" Миколаївської міської ради.
Спостерігати за новинами КУ «ІРЦ №1» ви можете на сторінці фейсбука https://www.facebook.com/groups/239140757494697?locale=uk_UA та сайті центру. https://nmikolaiv.wixsite.com/inklusivircnk1
Тел.: 093-781-33-20 (з мобільного) або за адресою: м. Миколаїв, вул. Погранична, 143
#ІРЦ, #Доступнаосвітапоруч, #Сімейніформивиховання, #Безбарєрність,
#Інклюзія, #Дітизооп, #Інклюзивниймаршрут, #ІнклюзивнамапаМиколаївськоїобласті
У житті кожної людини іноді виникають ситуації, коли є потреба у професійній підтримці та допомозі. Це може стосуватися, зокрема, розвитку і навчання дітей.
Якщо батьки чи інші близькі люди, які опікуються дитиною, помічають, що вона має труднощі у комунікації, не може засвоїти навчальний матеріал, потребує допомоги та підтримки в освітньому процесі, - вони можуть звернутися до ІРЦ.
Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр Первомайської міської ради Миколаївської області» командою у складі психолога, дефектолога, логопеда та реабілітолога сприяє вирішенню освітніх проблем дітей, а також допомагає їхнім сім’ям і педагогам.
Керує установою, створюючи сприятливе середовище для навчання та подолання труднощів у дітей з особливими освітніми потребами, вмотивована на результат Сороковська Людмила Олександрівна,
Тут обслуговуються діти Первомайської міської громади, а також надається допомога людям, що вимушено покинули своє місце проживання і знайшли прихисток на півночі Миколаївської області.
Одне з основних завдань центру – це проведення комплексної оцінки розвитку дитини і визначення її труднощів та потреб. Варто зауважити, що жодних медичних діагнозів фахівці не встановлюють, а висновок про комплексну оцінку є путівником для організації спеціального або інклюзивного навчання відповідно до індивідуальних особливостей дитини.
Тут обладнано кабінети для роботи корекційного педагога, вчителя-логопеда, вчителя-реабілітолога. Є кімната для групових занять на сучасному інтерактивному обладнанні.
Практичний психолог ІРЦ Світлана Василівна Варецька працює згідно з міжнародними стандартизованими методиками для визначення рівня інтелекту, ознак розладів аутистичного спектру, гіперактивності. У своїй роботі фахівець використовує не лише знання, а й професійну інтуїцію. Вона надихає батьків відстежувати і цінувати найменші досягнення їхньої дитини, забезпечуючи грамотну підтримку і корекційну допомогу.
Вчитель-логопед ІРЦ Вікторія Миколаївна Тараненко вважає, що кожний виправлений звук, фраза – це маленька перемога дитини, яка веде до її великого успіху. Фахівець поєднує у своїй роботі наукові досягнення та велику любов до дітей.
Анатолій Володимирович Халковський (вчитель-реабілітолог ІРЦ) досконало володіє знаннями та вміннями, що допомагають відновлювати здоров’я й життєві сили дитини. Окрім основної роботи спеціаліст активно залучає дітей з особливими освітніми потребами до занять футболом, допомагаючи їм успішніше соціалізуватися у колективі однолітків.
Досвідчений педагог з питань інтелектуального розвитку дітей Наталія Тимофіївна Трещун використовує сучасні корекційні методики, супроводжуючи дітей на шляху до знань попри труднощі.
Колектив ІРЦ допомагає кожній дитині відчути, що вона важлива і унікальна.
Фахівці постійно співпрацюють із закладами освіти та іншими установами міста. Варто зазначити, що інклюзивне навчання є досить популярним у Первомайській громаді. Політика безбар’єрності, зокрема в освіті, підтримується управлінням освіти, міською владою, Департаментом освіти і науки обласної військової адміністрації.
Наразі триває робота з благодійними організаціями та фондами, що допомагають створити комфортні умови для наших дітей, забезпечуючи їхню соціальну підтримку та розвиток.
Окрім корекційної роботи проводяться різноманітні активності для дітей та їхніх родин. В центрі працює «Школа позитивного батьківства» та групи психологічної підтримки для батьків. Це є важливою частиною роботи установи, адже війна у країні ускладнила і до того непростий психологічний стан батьків дітей з особливими освітніми потребами.
Наявність ІРЦ є гарантією, що діти отримуватимуть безкоштовні послуги кваліфікованих фахівців за місцем фактичного проживання. Ці пріоритети позитивно впливають на розвиток дитини та мають цілу низку переваг, серед яких – покращення розвитку дитини (фізичного, емоційного, мовленнєвого) та підвищення якості життя родини шляхом запобігання інвалідності та інституалізації дітей, підтримки в подоланні тривоги.
Якщо Ваша дитина потребує підтримки під час навчання, зверніться до КУ «Інклюзивно-ресурсний центр Первомайської міської ради Миколаївської області».
Тел.: 05161 75100 (з мобільного) або за адресою: м. Первомайськ, вул. Театральна, 26.
#ІРЦ, #Доступнаосвітапоруч, #Сімейніформивиховання, #Безбарєрність, #Інклюзія, #Дітизооп, #Інклюзивниймаршрут, #ІнклюзивнамапаМиколаївськоїобласті
На сьогоднішній день на території Миколаївської області працюють три мобільних ІРЦ, які надають системний психолого-педагогічний супровід усім дітям, які цього потребують.
Наявність таких автомобілів є ключовим та якісним інструментом надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами, які не мають змоги дістатися до навчальних закладів, до інклюзивно-ресурсних центрів з тих чи інших причин.
Ці унікальні пересувні ІРЦ обладнані усіма необхідними корекційно-розвивальними технологіями та інструментами, як і традиційні інклюзивно-ресурсні центри. Кожен автомобіль спеціального призначення для задач інклюзії має дидактичні матеріали для проведення корекційної роботи логопеда, психолога та дефектолога. Обладнання є універсальним, підходить для обстеження, корекції, навчальної діяльності дітей різного віку та з різними особливостями розвитку.
Завдяки таким мобільним центрам фахівці мають змогу надавати належну фахову допомогу дітям з віддалених районів області, які цього потребують, долаючи соціальну ізольованість.
Протягом січня-квітня 2025 року Комунальною установою «Інклюзивно-ресурсний центр» Казанківської селищної ради було реалізовано проєкт «Тепло без бар’єрів»в рамках проєкту "Підготовка до зими прифронтових громад".
Головною метою проєкту "Тепло без бар’єрів" стало створення енергоефективного та енергозберігаючого простору для дітей з особливими освітніми потребами, їх батьків та інших відвідувачів ІРЦ.
Було утеплено фасад установи, встановлено нові вхідні двері, систему водовідведення, відремонтовано відмостку. Всі ці заходи позитивно впливатимуть на заощадження тепла та дотримання температурного режиму в приміщеннях, де перебувають діти з особливими освітніми потребами та їх батьки.
Збереження тепла до 60% за рахунок утеплення зменшить витрати на опалення, що сприятиме сталому розвитку центру та економії коштів, які в майбутньому можливо буде направити на інші важливі потреби установи.
Утеплення будівлі інклюзивно-ресурсного центру стало не просто технічним оновленням, а важливим кроком до створення безпечного, доступного, здорового і гідного осередку для дітей з особливими потребами. Новостворений привабливий, естетичний зовнішній вигляд фасаду установи демонструє, що інклюзія - це не тільки про навчання, а про якість і комфорт освітнього простору, створення гідного середовища для всіх.
Успішна реалізація проєкту стала прикладом ефективної співпраці між місцевою владою (Казанківська селищна рада), громадським сектором (БО БФ «Джерело рідного краю») та Комунальною установою «Інклюзивно-ресурсний центр» Казанківської селищної ради.
Проєкт "Підготовка до зими прифронтових громад" став можливим за підтримки ГО Молодь Україну партнерстві з Dan Church Aid та Norwegian Church Aid в Україні в Україні, фінансується Європейським Союзом спільно з Казанківською селищною радою та реалізовується через БО БФ "Джерело рідного краю".
Dan Church Aid та Norwegian Church Aid в Україні в Україні.