Головна Оголошення Новини Нормативно-правова база АКТУАЛЬНО Доступ до публічної інформації Звернення громадян

ВСЕ про інклюзивно-ресурсні центри Миколаївської області

Мережа ІРЦ

 На підтримку інклюзивного навчання та супроводу дітей з особливими освітніми потребами у 2024/2025 навчальному році в області функціонують 27 ІРЦ, в яких працюють 149 педагогічні працівники. 24 ІРЦ мають архітектурну доступність, санітарно-гігієнічні кімнати пристосовано для маломобільних осіб, та тих, хто пересувається на візках, наявні спеціальні поручні, рівень доступності. Дотримано вимог щодо відповідності безбар'єрності приміщень та будівель ІРЦ.

Відповідно до плану роботи департаменту освіти і науки Миколаївської обласної військової адміністрації та МОІППО проведено моніторинг діяльності інклюзивно-ресурсних центрів та закладів освіти щодо впровадження інклюзивного навчання в умовах воєнного стану, під час якого перевірено забезпечення функціонування інклюзивно-ресурсних центрів відповідно до нормативів.

ПЕРЕЛІК ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИХ ЦЕНТРІВ

Перелік ІРЦ Миколаївської області на 10_03_25_

28 кроків до доступної освіти

 28 кроків до доступної освіти:Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр   № 3» Миколаївської міської ради  www.facebook.com/reel/2932028453655998

 Інклюзивно-ресурсний центр № 3 Миколаївської міської ради - це простір підтримки, розвитку та взаєморозуміння, де щодня працюють фахівці, об’єднані спільною метою - допомогти кожній дитині з особливими освітніми потребами розкрити свій потенціал.

  Вітальня та хол центру зустрічають гостей яскравим тематичним оформленням. Саме тут у гостей формується первинне враження, тому стіни містять відсилки до різних сфер дитячих захоплень: акварельні планети і зоряне місто, стіна  фотоспогадів і слів підтримки, захопливі джунглі і тропічні фрукти, дошкільне дитинство, світ динозаврів та повітряних кульок, морська тематика і підводний світ.

   Освітнє середовище центру створено з дотриманням технології «Стіна, стеля і підлога, що говорять». Естетичне і особистісно зорієнтоване оформлення наповнює все навколо ціннісним змістом, тож часто його називають «третім вчителем». Воно стимулює уяву, допитливість і створює атмосферу довіри. Тут вміло використані різні психологічні цікавинки і приємні дрібнички, які викликають прагнення вивчати простір центру не лише у дітей, але і у дорослих. На екрані в холі центру для відвідувачів демонструються короткі відеоролики, присвячені питанням інклюзії та безбар’єрності.

   Основні вікові категорії юних відвідувачів центру - це діти дошкільного і молодшого шкільного віку, що зумовлює вибір команди в тематиці оформлення закладу.

   Важливою частиною роботи фахівців є співпраця з батьками, що сприяє закріпленню досягнутих результатів у роботі з дітьми із особливими освітніми потребами, психологічній підтримці і грамотній психоедукації батьків, інших законних представників осіб з ООП.

   Тут пам’ятають, що простір закладу освіти, де відсутні дитячі або родинні роботи, насправді не належить дітям, тому разом з вихованцями в установі створюється розвивальне і виховне середовище.

   У 2025 році центр як один з партнерів долучився до реалізації проєкту «Подолання розриву: розбудова потенціалу інклюзивної освіти в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях». На базі установи проводяться круглі столи, майстер-класи і тренінги, семінари і робочі зустрічі.

   Працівники центру постійно підвищують свою фахову компетентність, розширюють методичну бібліотеку закладу, ознайомлюються і переймають професійний досвід колег.

    Водночас команда інклюзивно-ресурсного центру - це також і колектив авторів, чиї методичні напрацювання знайшли визнання серед колег з різних регіонів України. На теперішній час авторським колективом підготовлено до друку 5 видань:

- "Практичний психолог в інклюзивно-ресурсному центрі" (Блок «Молодший шкільний вік»), в якому представлені методичні рекомендації створено з метою озброєння читачів необхідними знаннями щодо особливостей реалізації професійної діяльності практичними психологами, які працюють у складі інклюзивно-ресурсних центрів. Авторами надані психологічні характеристики нормотипових дітей молодшого шкільного віку і дітей з різними категоріями особливих освітніх потреб. Надано доопрацьований протокол результатів проведення комплексної оцінки розвитку дитини, а також авторський супровідний опитувальний лист для батьків / законних представників для отримання додаткової інформації про дитину.

"Особливості функціонування музеїв у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами" створено з метою ознайомлення екскурсоводів з особливою категорією відвідувачів музеїв - дітьми з особливими освітніми потребами. Розкрито як загальні положення призначення і задач музеїв у роботі з музейною аудиторією, так і позитивний потенціал впливу музейної педагогіки на розвиток дітей з особливими освітніми потребами. Ці практичні напрацювання будуть корисними не лише для працівників функціонуючих музеїв різного профілю, а також педагогічних працівників закладів освіти, які створили або планують створити музей при закладі, а також тих корекційних педагогів та практичних психологів, які працюють у сфері освіти, асистентів вчителів і вихователів, які планують використовувати надбання музейної педагогіки у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, а також для студентів закладів вищої освіти спеціальностей «Психологія», «Соціальна робота», «Спеціальна освіта», «Дефектологія» («Корекційна освіта»), «Історія та археологія».

- "Адаптації і модифікації освітнього процесу в закладах дошкільної та загальної середньої освіти" (в 2-х частинах) створено для ознайомлення читачів з основами реалізації освітнього процесу і корекційної роботи в закладах освіти за умови інклюзивного навчання. Представлено авторські схеми взаємовпливу порушень психофізичного розвитку як приклади системності психіки. Розкрито нюанси критеріїв оцінювання, особливості проведення моніторингу досягнень здобувачів освіти з особливими освітніми потребам.

- "Організація інклюзивного навчання для здобувачів освіти з соціоадаптаційними труднощами (на прикладі дитини із розладом дефіциту уваги з гіперактивністю із опозиційним розладом непокори)". У практичному посібнику читачам надано інформацію щодо організації ефективної взаємодії дорослих з дитиною із особливими освітніми потребами, особливостей функціонування мозку та психіки учнів із РДУГ, особливостей побудови навчальних занять в інклюзивному класі, використання принципів універсального дизайну і розумного пристосування освітнього середовища для дитини з особливими освітніми потребами, дотримання диференційованості завдань для самостійного виконання учнями у позанавчальний час, основи реалізації адаптованого розкладу, а також рекомендації щодо відновлення внутрішнього ресурсу для батьків здобувачів освіти з ООП.

   Наразі готується до видання методичний посібник "Психолого-педагогічні аспекти організації уроку в інклюзивному та спеціальному класах ЗЗСО", створений для ознайомлення читачів із авторськими напрацюваннями щодо особливостей ефективної реалізації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти, організації навчальних занять і побудови конструктивної взаємодії зі здобувачами освіти з тими чи іншими порушеннями психофізичного розвитку. Значна увага приділяється аналізу структури уроку в інклюзивному/спеціальному класах ЗЗСО як поєднання педагогічних і здоров’язбережувальних технологій, характеру і напрямів адаптації і модифікації освітнього процесу, реалізації адаптованого розкладу для здобувачів освіти із особливими освітніми потребами. Посібник містить авторські розробки: схеми і таблиці, алгоритми дій, стратегії і правила, підходи до реалізації і тлумачення інклюзивного навчання дітей в закладах загальної середньої освіти, адаптованого розкладу.

  Команда фахівців Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр №3» Миколаївської міської ради - це унікальні професіонали, які поєднують у своїй діяльності глибокі теоретичні знання з багатим практичним досвідом. Вони не лише володіють сучасними науковими підходами до розвитку, навчання і корекції дітей з особливими освітніми потребами, а й щодня втілюють ці знання у конкретну допомогу дітям та їхнім родинам. Саме така єдність теорії та практики дає змогу бачити дитину цілісно, розуміти її потреби й потенціал, а отже - обирати найбільш ефективні методи підтримки та розвитку.

Якщо Ваша дитина потребує підтримки під час навчання, зверніться до КУ "Інклюзивно-ресусрний центр № 3" Миколаївської міської ради.

Спостерігати за новинами КУ «ІРЦ №3» ви можете на сторінці фейсбука www.facebook.com/share/1ApXsZeuRk/ та сайті центру mmr3.irc.org.ua/

Тел.: 096-160-02-84 (з мобільного) або за адресою: м. Миколаїв, вул. Курортна, 2-А

 #ІРЦ#Доступнаосвітапоруч#Сімейніформивиховання#Безбарєрність,

#Інклюзія#Дітизооп#Інклюзивниймаршрут#ІнклюзивнамапаМиколаївськоїобласті

 

 

«28 кроків до доступної освіти: Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Мішково-Погорілівської сільської ради

    КУ "ІРЦ" М-Погорілівської СР – це місце, де щодня трапляються маленькі дива. Тут у центрі уваги — дитина, її розвиток, внутрішня сила і віра в себе. ІРЦ розташований у мальовничому селі Мішково-Погорілово Миколаївської області. Центр став справжнім осередком підтримки, розуміння та професійної допомоги дітям з особливими освітніми потребами та їхнім родинам.

  Фахівці центру проводять комплексну оцінку розвитку дитини, визначають її індивідуальні освітні потреби та допомагають школам і батькам створити оптимальні умови для навчання і розвитку. Завдяки міждисциплінарному підходу  - участі психологів, логопедів, дефектологів, реабілітологів  - забезпечується системний психолого-педагогічний супровід кожної дитини.

 ІРЦ Мішково-Погорілівської сільської ради активно впроваджує сучасні міжнародні методики діагностики: PEP-3, Leiter-3, CASD, Conners-3, WISC-IV - не просто тести, а потужні інструменти для глибокого розуміння інтелектуальних і емоційних особливостей дитини. Разом із ними фахівці використовують методики українських експертів, зокрема матеріали Світлани Ройз, які допомагають дітям навчитися керувати емоціями, знімати напругу та формувати позитивну самооцінку.   Значна увага приділяється не лише розвитку пізнавальних навичок, а й психоемоційному добробуту дитини. У своїй практиці фахівці активно використовують матеріали дитячої та сімейної психологині, оскільки вони спрямовані на відновлення психічного балансу, формування стійкості, розвитку емоційного інтелекту та почуття безпеки:

-  «Дихальні картки» дозволяють дитині навчитися заспокоювати себе через дихання (візуальна схема допомагає малюкові усвідомити ритм вдиху та видиху, що знижує рівень тривожності, нормалізує серцебиття й допомагає зосередитися);

-  «Обійманці» - проста, але потужна тілесна практика, яка створює відчуття захищеності (через обійми дитина вчиться розпізнавати власні емоції, зменшує напругу і формує позитивний тілесний досвід);

-  «Картки сили» мають яскраві образи тварин і природних явищ, що символізують різні ресурси — силу, спокій, гнучкість, віру в себе (під час занять дитина обирає «свій» символ, знаходить у ньому підтримку та впевненість); 

- «Сила усмішки» та «Сила запитань» навчають розпізнавати емоції інших, розвивають соціальну взаємодію, допомагають дитині без страху встановлювати контакт, адаптуючи спілкування до власних можливостей;

-  «Невидимі дари» і практикум «Твоя сила» допомагають дитині усвідомити власне тіло, встановити кордони, навчитися саморегуляції та відновити відчуття контролю через ігрові вправи і творчі дії.

   Користь цієї методики для дітей з особливими освітніми потребами важко переоцінити, оскільки відбувається  покращення емоційної регуляції. Діти вчаться розуміти, що відчувають, реагуючи на це спокійно, без агресії чи страху, зменшується  рівень тривоги. Дихальні техніки та вправи на усвідомлення тіла допомагають стабілізувати нервову систему, особливо у дітей із гіперактивністю, аутизмом або сенсорними порушеннями. Розвивається самостійність: дитина отримує прості, зрозумілі інструменти самодопомоги, які може застосовувати вдома або в школі.

  Матеріали  Світлани Ройз формують культуру турботи про себе, що є базою для гармонійного навчання й розвитку. Спеціалісти ІРЦ навчають дорослих застосовувати ці техніки у щоденному спілкуванні з дитиною, щоб створити вдома атмосферу спокою, стабільності й любові.

   «Кейси психологині допомагають дітям, які приходять до нас у напрузі чи страху, поступово розкритися. Ми бачимо, як вони починають посміхатися, взаємодіяти, довіряти. Це справжня терапія любов’ю і прийняттям», - зазначають фахівці ІРЦ.

    У роботі активно застосовуються інтерактивна пісочниця, інтерактивна підлога, тренажер дрібної моторики Leapmotion, інтерактивна панель Briolight. Завдяки цим інструментам діти розвивають координацію, увагу, дрібну моторику, пізнавальні процеси та емоційну стійкість. У кабінетах центру "виховуються" довіра і розвиток:

- кабінет практичних психологів — це простір, де дитину не оцінюють, а розуміють;

- кабінет логопеда-дефектолога — допомагає в розвитку мовлення, мислення та уваги;

- кабінет реабілітолога — місце, де тіло і розум знаходять баланс: гімнастичні стінки, дошка Євмінова, скеледром, сенсорні доріжки, батут і сухий басейн допомагають дітям відчути впевненість у власних силах;

- «Майстерня життя» — простір, де діти навчаються побутовим навичкам і роблять перші кроки до самостійності.

   Однією з найтепліших і водночас науково обґрунтованих практик центру є зоотерапія з шиншилами — лагідними, гіпоалергенними тваринами, які стали справжніми асистентами педагогів і психологів. Шиншили - не просто улюбленці дітей. Їхня присутність має глибокий терапевтичний ефект:

- знижується рівень тривожності та напруги (діти, які мають труднощі у спілкуванні чи пережили стрес, спокійніше реагують на зовнішні подразники після контакту з тваринками);

- стимулюється сенсорний досвід (м’яке хутро і ніжні рухи шиншили забезпечують тактильну стимуляцію, що особливо корисно дітям із сенсорними порушеннями);

- розвивається емпатія і соціальні навички (догляд за тваринкою навчає відповідальності, кондоленції , умінню взаємодіяти з живими істотами);

- покращується комунікація (дитина, яка раніше уникала зорового контакту або неохоче спілкувалася, під час pet-therapy відкривається — через дотик, усмішку, слово);

-  корегується емоційний стан (спокій шиншил передається дітям, нормалізуючи дихання, серцебиття, знижуючи рівень кортизолу).  

   «Після сеансів з шиншилами діти стають розслабленими, легше йдуть на контакт і з педагогами, і з ровесниками. Ми бачимо, як страхи зникають, а на обличчях з’являються усмішки», - розповідає директорка КУ "ІРЦ" М-Погорілівської СР Ольга Супрунова Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр №1" Миколаївської міської ради ласкаво відкриває свої двері і запрошує до себе на віртуальну зустріч, щоб показати, що важливого відбувається у стінах закладу.

Основними завданнями інклюзивно-ресурсного центру є проведення комплексних психолого-педагогічних оцінок розвитку дітей, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять, забезпечення системного та кваліфікованого супроводу дітей з особливими освітніми потребами.

Фахівці центру радо зустрічають усіх відвідувачів у залах очікування, де батьки можуть заповнити заяви, анкети та інші документи; пройти первинне опитування, отримати необхідну інформацію стосовно розвитку дітей з ООП за різними напрямками у вигляді буклетів, листівок, брошур. У той же час їхні діти не будуть нудьгувати, адже зали очікування оснащенні розвитково-ігровими матеріалами (іграшками, бізібордами, розфарбовками, сенд-плеями тощо).

У кабінеті директора відвідувачі отримають відповіді на всі запитання стосовно комплексного обстеження та подальшого освітнього шляху дитини.

В залі для засідань фахівці проводять методичні наради, семінари, круглі столи, працюють з методичною літературою та документацією.

Затишний логопедичний кабінет  оснащений різноманітними матеріалами та цікавими посібниками, які допомагають вчителям-логопедам проводити комплексні обстеження, а також долати мовленнєві вади у дітей з особливими освітніми потребами на корекційно-розвиткових заняттях. Тут учитель-логопед професійно надає батькам методичну підтримку щодо рівня розвитку мовлення та відновлення мовленнєвої функції  їхніх дітей у вигляді консультацій, майстер-класів, бесід за запитом.

У кабінеті практичних психологів, крім проведення комплексних обстежень та індивідуальних занять, є в наявності міжнародний ліцензійований психо-діагностичний інструментарій для прорахунку інтелекту. Серед яких:

Leiter-3– методика, що дозволяє оцінити невербальний інтелект і функціювання нейропсихологічних процесів у віковій категорії від 3-х до 75-ти років;

-WISC-IV- методика для вимірювання інтелекту у дітей від 6-16 років;

-Conners-3- це набір шкал для оцінювання розладу дефіциту уваги та гіперактивності у віковій категорії від 6-16 років;

-CASD- скринінгова шкала виявлення розладів аутистичного спектру;

-PEP-3- дає можливість визначити рівень розвитку навичок і надає інформацію для постановки діагнозу та визначення ступеня тяжкості відхилення.

Завдяки використанню науково обґрунтованих методик прорахунку інтелекту у дітей фахівці отримують можливість своєчасно виявити індивідуальні особливості розвитку та визначити подальші напрями корекційно-розвиткової роботи, забезпечити комплексну оцінку пізнавальних можливостей дитини, що сприятиме формуванню індивідуальної освітньої траєкторії. Застосування таких технологій є надзвичайно важливим для формування індивідуальної програми розвитку й успішної інтеграції дитини в освітній простір.

Кабінет дефектологів оснащений різноманітними матеріалами для розвитку дрібної моторики, такі як мозаїки, конструктори, інтерактивна пісочниця, а також сенсорними матеріалами для стимулювання різних типів сприйняття. Організація простору кабінету створена з урахуванням індивідуальних потреб кожної дитини, що слугує допомогою фахівцю у проведенні корекційно-розвиткових занять. Окрім занять дефектологи проводять комплексні оцінювання, а також, за запитом, надають консультації батькам.

Кабінет учителя-реабілітолога є першою родзинкою ІРЦ №1 , адже він оснащений:

- гімнастичними стінками, які використовуються для зміцнення опорно-рухового апарату, розвитку сили гнучкості, формування правильної постави;

- профілактором Євмінова, спеціалізованим ортопедичним тренажером для реабілітації та профілактики захворювань хребта;

-скеледромом, що тренує м'язи, рівновагу та допомагає коригувати поставу;

- сенсорними доріжками (різними за фактурою поверхнями), які використовуються для розвитку тактильної чутливості, координації та профілактики плоскостопості;

-сухим басейном, що сприяє розслабленню, знімає напругу,  розвиває сенсорне сприйняття та моторику;

-орбітреком, що дозволяє м’яко тренувати серцево-судинну систему, зміцнює м'язи ніг та рук, покращує витривалість;

-батутом, що  застосовується для розвитку вестибулярного апарату, тренування координації, м'язового тонусу і емоційного розвантаження.

Дітки залюбки відвідують цей кабінет під час комплексного обстеження, а їхні батьки виявляють бажання записати своїх малят на відвідування корекційно-розвиткових занять.

Другою родзинкою комунальної установи є Сенсорна кімната, оснащена обладнанням для стимуляції всіх систем сприйняття:

-інтерактивною дошкою, що є мультимедійною системою;

- панеллю «Зоряним небом», яка створює релаксаційну атмосферу; 

-кольоровою панеллю, яка використовується при роботі з дітьми із розладами аутистичного спектру; 

- обіймально-стискальною машиною та сенсорним мішком, що допомагає дітям відчувати і керувати своїм тілом;

-світловою колоною, що створює заспокійливу атмосферу, яка сприяє релаксації та зменшенню стресу у дітей;

- світловим столиком, який використовується, як засіб арт та кольоро-терапії;

- світловим дощем, що у поєднанні із сухим басейном, надає можливість дитині відчути себе у безпеці й упорядкувати свій емоційний фон.

Якщо Ваша дитина потребує підтримки під час навчання, зверніться до КУ "Інклюзивно-ресусрний центр № 1" Миколаївської міської ради.

Спостерігати за новинами КУ «ІРЦ №1» ви можете на сторінці фейсбука https://www.facebook.com/groups/239140757494697?locale=uk_UA  та сайті центру. https://nmikolaiv.wixsite.com/inklusivircnk1

Тел.: 093-781-33-20 (з мобільного) або за адресою: м. Миколаїв, вул. Погранична, 143

#ІРЦ, #Доступнаосвітапоруч, #Сімейніформивиховання, #Безбарєрність,

#Інклюзія, #Дітизооп, #Інклюзивниймаршрут, #ІнклюзивнамапаМиколаївськоїобласті

"28 кроків до доступної освіти: КУ " Інклюзивно-ресурсний центр Первомайської міської ради Миколаївської області"

 У житті кожної людини іноді виникають ситуації, коли є потреба у професійній підтримці та допомозі. Це може стосуватися, зокрема, розвитку і навчання дітей.

Якщо батьки чи інші близькі люди, які опікуються дитиною, помічають, що вона має труднощі у комунікації, не може засвоїти навчальний матеріал, потребує допомоги та підтримки в освітньому процесі, - вони можуть звернутися до ІРЦ.

Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр Первомайської міської ради Миколаївської області»  командою у складі психолога, дефектолога, логопеда та реабілітолога  сприяє вирішенню освітніх проблем дітей, а також допомагає їхнім сім’ям і педагогам.

Керує установою, створюючи сприятливе середовище для навчання та подолання труднощів у дітей з особливими освітніми потребами, вмотивована на результат Сороковська Людмила Олександрівна,

Тут обслуговуються діти Первомайської міської громади, а також надається допомога людям, що вимушено покинули своє місце проживання  і знайшли прихисток на півночі Миколаївської області.

Одне з основних завдань центру – це проведення комплексної оцінки розвитку дитини і визначення її труднощів та потреб. Варто зауважити, що жодних медичних діагнозів фахівці не встановлюють, а висновок про комплексну оцінку є путівником для організації спеціального або інклюзивного навчання відповідно до індивідуальних особливостей дитини.

Тут обладнано кабінети для роботи корекційного педагога, вчителя-логопеда, вчителя-реабілітолога. Є кімната для групових занять на сучасному інтерактивному обладнанні.

Практичний психолог ІРЦ  Світлана Василівна Варецька працює згідно з міжнародними стандартизованими методиками для визначення рівня інтелекту, ознак розладів аутистичного спектру, гіперактивності. У своїй роботі фахівець використовує не лише знання, а й професійну інтуїцію. Вона надихає батьків відстежувати і цінувати найменші досягнення їхньої дитини, забезпечуючи грамотну підтримку і корекційну допомогу.

Вчитель-логопед ІРЦ Вікторія Миколаївна Тараненко вважає, що кожний виправлений звук, фраза – це маленька перемога дитини, яка веде до її великого успіху. Фахівець поєднує у своїй роботі наукові досягнення та велику любов до дітей.

Анатолій Володимирович Халковський (вчитель-реабілітолог ІРЦ) досконало володіє знаннями та вміннями, що допомагають відновлювати здоров’я й життєві сили дитини. Окрім основної роботи спеціаліст активно залучає дітей з особливими освітніми потребами до занять футболом, допомагаючи їм успішніше соціалізуватися у колективі однолітків.

Досвідчений педагог з питань інтелектуального розвитку дітей Наталія Тимофіївна Трещун використовує сучасні корекційні методики, супроводжуючи дітей на шляху до знань попри труднощі.

Колектив ІРЦ допомагає кожній дитині відчути, що вона важлива і унікальна.

Фахівці постійно співпрацюють із закладами освіти та іншими установами міста. Варто зазначити, що інклюзивне навчання є досить популярним у Первомайській громаді. Політика безбар’єрності, зокрема в освіті, підтримується управлінням освіти, міською владою, Департаментом освіти і науки обласної військової адміністрації.

Наразі триває робота з благодійними організаціями та фондами, що допомагають створити комфортні умови для наших дітей, забезпечуючи їхню соціальну підтримку та розвиток.

Окрім корекційної роботи проводяться різноманітні активності для дітей та їхніх родин. В центрі працює «Школа позитивного батьківства» та групи психологічної підтримки для батьків. Це є важливою частиною роботи установи, адже війна у країні ускладнила і до того  непростий психологічний стан батьків дітей з особливими освітніми потребами.

Наявність ІРЦ є гарантією, що діти отримуватимуть безкоштовні послуги кваліфікованих  фахівців за місцем фактичного проживання. Ці пріоритети позитивно впливають на розвиток дитини та мають цілу низку переваг, серед яких – покращення розвитку дитини (фізичного, емоційного, мовленнєвого) та підвищення якості життя родини шляхом запобігання інвалідності та інституалізації дітей, підтримки в подоланні тривоги.

Якщо Ваша дитина потребує підтримки під час навчання, зверніться до   КУ «Інклюзивно-ресурсний центр Первомайської міської ради Миколаївської області».

Тел.: 05161 75100 (з мобільного) або за адресою: м. Первомайськ, вул. Театральна, 26.

ПЕРЕГЛЯНУТИ ТУТ

#ІРЦ, #Доступнаосвітапоруч, #Сімейніформивиховання, #Безбарєрність, #Інклюзія, #Дітизооп, #Інклюзивниймаршрут, #ІнклюзивнамапаМиколаївськоїобласті

 На сьогоднішній день на території Миколаївської області працюють три мобільних ІРЦ, які  надають системний психолого-педагогічний супровід  усім дітям, які цього потребують.

Наявність таких автомобілів є ключовим та якісним інструментом  надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами, які не мають  змоги дістатися до навчальних закладів, до інклюзивно-ресурсних центрів з тих чи інших причин.

Ці унікальні пересувні ІРЦ обладнані усіма необхідними корекційно-розвивальними технологіями та інструментами, як і традиційні інклюзивно-ресурсні центри. Кожен автомобіль спеціального призначення для задач інклюзії має дидактичні матеріали для проведення корекційної роботи логопеда, психолога та дефектолога. Обладнання є універсальним, підходить для обстеження, корекції, навчальної діяльності дітей різного віку та з різними особливостями розвитку.

Завдяки таким мобільним центрам фахівці мають змогу надавати належну фахову допомогу дітям з віддалених районів області, які цього потребують, долаючи соціальну ізольованість.

Комунальною установою «Інклюзивно-ресурсний центр» Казанківської селищної ради було реалізовано проєкт «Тепло без бар’єрів»

 Протягом січня-квітня 2025 року Комунальною установою «Інклюзивно-ресурсний центр» Казанківської селищної ради було реалізовано проєкт «Тепло без бар’єрів»в рамках проєкту "Підготовка до зими прифронтових громад".

Головною метою проєкту "Тепло без бар’єрів" стало створення енергоефективного та енергозберігаючого простору для дітей з особливими освітніми потребами, їх батьків та інших відвідувачів ІРЦ.

            Було утеплено фасад установи, встановлено нові вхідні двері, систему водовідведення, відремонтовано відмостку. Всі ці заходи позитивно впливатимуть на заощадження тепла та дотримання температурного режиму в приміщеннях, де перебувають діти з особливими освітніми потребами та їх батьки.

            Збереження тепла до 60% за рахунок утеплення зменшить витрати на опалення, що сприятиме сталому розвитку центру та економії коштів, які в майбутньому можливо буде  направити на інші важливі потреби установи.

            Утеплення будівлі інклюзивно-ресурсного центру стало не просто технічним оновленням, а важливим кроком до створення  безпечного, доступного, здорового і гідного осередку для дітей з особливими потребами. Новостворений привабливий, естетичний зовнішній вигляд фасаду установи демонструє, що інклюзія - це не тільки про навчання, а про якість і комфорт освітнього простору, створення гідного середовища для всіх.

            Успішна реалізація проєкту стала прикладом ефективної співпраці між місцевою владою (Казанківська селищна рада), громадським сектором (БО БФ «Джерело рідного краю») та Комунальною установою «Інклюзивно-ресурсний центр» Казанківської селищної ради.

        Проєкт "Підготовка до зими прифронтових громад" став можливим за підтримки ГО Молодь Україну партнерстві з Dan Church Aid та Norwegian Church Aid в Україні в Україні, фінансується Європейським Союзом спільно з Казанківською селищною радою та реалізовується через БО БФ "Джерело рідного краю".

Dan Church Aid та Norwegian Church Aid в Україні в Україні.  #ЄвропейськийСоюз