Департамент освіти і науки Миколаївської обласної державної адміністрації » Інклюзивна освіта
Українська | Русский | English
Головна Керівництво Структура та контакти Контакти Нормативно-правова база Новини Актуально Доступ до публічної інформації Звернення громадян

Інклюзивна освіта

Створення інклюзивного простору для дітей з особливими освітніми потребами у 2019/2020 навчальному році

Триває навчальний рік у закладах освіти з інклюзивним навчанням

В Миколаївській області інклюзивним навчанням охоплено 576 дітей з особливими освітніми потребами, з них 393 навчаються у 301-му класі 136 закладів загальної середньої освіти  та 183 дитини у 120 групах 83-трьох закладів дошкільної освіти області, що втричі більше ніж у минулому році. Введено близько 200 посад асистента вихователя та вчителя.

На підтримку інклюзивного навчання та супроводу дітей з особливими освітніми потребами у 2020 році в області функціонує 23 інклюзивно-ресурсних центри. Протягом 2019 року 4340 дітям з особливими освітніми потребами проведено комплексну оцінку розвитку дитини,  надано рекомендації батькам та педагогічним працівникам закладів дошкільної та загальної середньої освіти.

Для дітей із затримкою психічного розвитку в області створено 25 спеціальних класів у закладах загальної середньої освіти: м. Миколаїв - 22 класи, в яких навчаються  235  учнів та м. Южноукраїнськ – два класи для 19 дітей із затримкою психічного розвитку. В опорному закладі Веселинівської ОТГ відкрито спеціальний клас для шести дітей з порушеннями інтелектуального розвитку.

Протягом двох останніх років з обласного бюджету виділено 17 млн. грн. для придбання спеціальних засобів корекції, корекційного обладнання для 23 ІРЦ, 29 ресурсних кімнат та 4 медіатек: інтерактивні підлоги та пісочниці, LСD-панелі, персональні комп’ютери, меблі, розвиваючі та корекційні дидактичні матеріали,  дошки Євмінова, сухі каркасні басейни, тактильні поверхні та доріжки та інше. Це дає максимум можливостей для розвитку дітей.

 

 

ВІДДІЛ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ ТА РОБОТИ З ІНТЕРНАТНИМИ ЗАКЛАДАМИ УПРАВЛІННЯ ДОШКІЛЬНОЇ, ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ, КОРЕКЦІЙНОЇ ТА ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Руденко Надія Володимирівна – начальник відділу  – (0512) 37 92 99, deprudenko@ukr.net

Зуйченко Роман Володимирович – головний спеціаліст відділу  -  (0512)  37 92 99,
internaty-oda@ukr.net

 

Шлях до інклюзивного навчання

 

  Завантажити презентацію
Формат: PPTX | Добавлен: 10/09/2020 09:04:36
5273Kb Скачать скачать

Актуальна інформація Нормативна база
Положення про інклюзивно-ресурсний центр Інформація про інклюзивно-ресурсні центри Миколаївської області

До уваги батьків!

 

Як і коли батьки можуть звернутися до інклюзивно-ресурсних центрів (далі - ІРЦ)

 

  Батьки можуть отримати консультацію фахівців ІРЦ за власним бажанням, рекомендацією лікарів, порад педагогів, соціальних працівників, психологів чи вихователів.

Чи потрібне направлення до ІРЦ та до якого саме ІРЦ звертатися?

 

  Кожен з батьків дитини (у разі потреби), в тому числі і з особливими освітніми потребами ( далі - ООП) , віком від 2 до 18 років, може звернутися за консультацією або ж допомогою до фахівців ІРЦ за місцем проживання з метою отримання якісних освітніх послуг у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших навчальних закладах.

  ІРЦ надає послуги дітям з ООП, які проживають (навчаються) у відповідній об’єднаній територіальній громаді (районі), місті (районі міста) за умови надання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (додаток 1) та/або її особистої заяви щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини (додаток 2).

  Центр проводить комплексну оцінку не пізніше, ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки розвитку дитини.

У разі відсутності ІРЦ у відповідній об’єднаній територіальній громаді (районі), місті (районі міста) за місцем проживання (навчання) дитини батьки (один з батьків) або законні представники мають право звернутися до найближчого ІРЦ.

У Миколаївській області створено 23 ІРЦ (додаток 3).

 

 

Електронна подача заявки до ІРЦ

 

З метою підвищення ефективності діяльності ІРЦ у 2019 році запроваджено систему автоматизації роботи ІРЦ. За допомогою системи автоматизації ІРЦ батьки можуть:

- подати заяву до ІРЦ в електронному вигляді, не виходячи з дому;

- отримати запрошення на проходження комплексної оцінки розвитку дитини (адреса, дата, час);

- зберігати заяву та висновок в електронному вигляді.

 

Для того, щоб подати заявку до ІРЦ через автоматизовану систему, батькам необхідно:

1) перейти на сайт http://ircenter.gov.ua/, знайти необхідний заклад та натиснути кнопку «Зареєструватися». Якщо батьки зареєстровані то перейти до пункту 3;

2) заповнити необхідні поля, виділені жирним шрифтом: e-mail, прізвище, ім'я, по-батькові (за наявності), тип (батько, мати, представник), паспортні дані (серія, номер, дата видачі, ким виданий), населений пункт, вулиця, будинок, квартира. На вказану батьками електронну пошту прийде логін та пароль для входу на сайт;

3) на сторінці потрібного ІРЦ необхідно вказати надісланий батькам на електронну пошту логін, пароль та натиснути «Увійти»;

4) для створення заявки на прийом до ІРЦ натиснути «Додати», обирати ІРЦ, вказавши регіон та потрібний ІРЦ, натиснути «Далі». На наступному кроці «Подання заявки» заповнити поля: населений пункт, заклад освіти, в якому навчається дитина, та мета проведення комплексної оцінки. Далі необхідно заповнити дані про дитину, заповнивши поля: прізвище, ім'я, по-батькові, дата народження, свідоцтво про народження (серія, номер, дата видачі), за наявності - паспортні дані (серія, номер, дата видачі, ким виданий). Натиснути «Зберегти»;

5) перелік заявок можна переглянути на сторінці «Заявки»;

6) на сторінці «Календар» з’явиться інформація, щодо дати та часу зустрічі в ІРЦ.

 

 

Первинний прийом батьків та дітей, у тому числі з ООП у ІРЦ

 

Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини в ІРЦ проводить психолог, який визначає час та дату проведення комплексної оцінки та встановлює наявність таких документів:

- документ, що посвідчує особу батьків (одного з батьків) або законних представників (паспорт громадянина України);

- свідоцтво про народження дитини;

- індивідуальна програма реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);

- форма первинної облікової документації № 112/0 «Історія розвитку дитини», затверджена Міністерством охорони здоров'я України;

- довідка від дитячого лікаря-психіатра (у разі потреби).

 

Якщо дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну, загальну середню або професійно-технічну освіту, до заяви можуть додаватися:

1.               Психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного навчального закладу.

2.               Зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень, малюнки.

3.               Документи щодо додаткових обстежень дитини.

При повторному зверненні дитини з особливими освітніми потребами до центру подаються:

1.               Попередні рекомендації  щодо проведення комплексної оцінки.

2.               Висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.

 

Що робити батькам після отримання з ІРЦ висновку комплексної оцінки розвитку дитини?

 

Якщо після проходження комплексної оцінки розвитку дитини у висновку рекомендовано інклюзивне навчання у відповідному закладі освіти, згідно зі статтею 20 Закону України «Про освіту» після звернення особи з особливими освітніми потребами (далі - ООП) або одного із батьків (законний представник) до закладу ДОШКІЛЬНОЇ освіти, закладу ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ  або закладу ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ, інклюзивна група (клас) утворюється в обов’язковому порядку.

Особа з ООП або один із батьків (законний представник) дитини надає керівнику закладу освіти:

1) письмову заяву (у довільній формі) щодо відкриття інклюзивної групи (класу) у закладі освіти;

2) висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, що видається інклюзивно-ресурсним центром.

 

 

Інклюзивна група (клас) в закладі освіти - група/клас, де поряд із іншими здобувачами освіти навчаються одна або більше осіб з ООП.

Прийом осіб з ООП на навчання до закладів професійної (професійно-технічної) освіти, яким не протипоказане навчання за обраною професією, здійснюється з урахуванням прав та гарантій, визначених законодавством.