Департамент освіти і науки Миколаївської обласної державної адміністрації » Інклюзивна освіта
Українська | Русский | English
Головна Оголошення Новини Нормативно-правова база Актуально Доступ до публічної інформації Звернення громадян

Інклюзивна освіта


Актуальна інформація Нормативна база
ВСЕ про інклюзивно-ресурсні центри Миколаївської області

У 2021/2022 навчальному році  інклюзивним навчанням в Миколаївській області охоплено 1114 дітей з особливими освітніми потребами: 354 дитини у закладах дошкільної освіти та 760 дітей у закладах загальної середньої освіти. Педагогічний супровід здійснюють 744 асистенти.

Для дітей із затримкою психічного розвитку створено 32 спеціальних класи у закладах загальної середньої освіти: м. Миколаїв - 28 класів, в яких навчаються 294 учні, м. Южноукраїнськ – 4 класи для 33 дітей. В опорному закладі Веселинівської ТГ функціонує спеціальний клас для п'яти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку.

Для забезпечення освітніх послуг в області функціонує 11 спеціальних закладів освіти, в яких навчається 1591 дитина.В області функціонує 23 інклюзивно-ресурсних центри (ІРЦ) та обласний ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти. У 2021 році створено ще три ІРЦ (Дорошівська ТГ, Радсадівська ТГ, Степівська ТГ). За рахунок залишків освітньої субвенції передбачено закупівлю корекційного обладнання для новостворених інклюзивно-ресурсних центрівМатеріально-технічна база обласного ресурсного центру вміщує дидактичне та лікувально-реабілітаційне обладнання, а саме: робочі дошки Рiccolologico, набори карток LOGICO PRIMO, «Доббл» логічна гра, іграшки-сортери «Smartcube», балансувальні напівсфери, ортопедичні килими для ніг, обручі металеві, нейроскакалки, канати тренувальні, гантелі, килими гімнастичні, скакалки.

22 ІРЦ (85 %) мають архітектурну доступність, санітарно-гігієнічні кімнати пристосовано для маломобільних осіб, та тих, хто пересувається на візках, наявні спеціальні поручні, рівень доступності, що передбачено проєктами Програми Президента України "Велике будівництво" на  2021-2022 роки.

 

 

Локдаун завершено. З 25 січня 2021 року команди фахівців інклюзивно-ресурсних центрів Миколаївської області розпочали очний прийом дітей та батьків за попереднім записом з дотриманням протиепідемічних заходів. Відновлюється проведення корекційно-розвиткових занять у звичному режимі. Також, за потреби, здійснюються онлайн-зустрічі зі спеціалістами закладів освіти, консультації з асистентами вихователів та вчителів, батьками дітей з особливими освітніми потребами.

         Крім того, повідомляємо, що з 2021 року покращено та модернізовано інтерфейс та функціонал порталу "Україна. Інклюзія. Система автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів". Для зручності батьків дітей з особливими освітніми потребами введено в дію сучасний мобільний застосунок АС «ІРЦ», який розміщено для загального доступу на PlayMarket і AppStore. (https://cutt.ly/xkqDUyE, https://cutt.ly/fkqDiyv)

 

ВІДДІЛ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ ТА РОБОТИ З ІНТЕРНАТНИМИ ЗАКЛАДАМИ УПРАВЛІННЯ ДОШКІЛЬНОЇ, ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ, КОРЕКЦІЙНОЇ ТА ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Руденко Надія Володимирівна – начальник відділу  – (0512) 37 92 99, deprudenko@ukr.net

Зуйченко Роман Володимирович – головний спеціаліст відділу  -  (0512)  37 92 99,
internaty-oda@ukr.net

 

Шлях до інклюзивного навчання

 

  Завантажити презентацію
Формат: PPTX | Добавлен: 14/01/2022 11:13:42
5273Kb Скачать скачать

До уваги батьків!

 

Як і коли батьки можуть звернутися до інклюзивно-ресурсних центрів (далі - ІРЦ)

 

  Батьки можуть отримати консультацію фахівців ІРЦ за власним бажанням, рекомендацією лікарів, порад педагогів, соціальних працівників, психологів чи вихователів.

Чи потрібне направлення до ІРЦ та до якого саме ІРЦ звертатися?

 

  Кожен з батьків дитини (у разі потреби), в тому числі і з особливими освітніми потребами ( далі - ООП) , віком від 2 до 18 років, може звернутися за консультацією або ж допомогою до фахівців ІРЦ за місцем проживання з метою отримання якісних освітніх послуг у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших навчальних закладах.

  ІРЦ надає послуги дітям з ООП, які проживають (навчаються) у відповідній об’єднаній територіальній громаді (районі), місті (районі міста) за умови надання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (додаток 1) та/або її особистої заяви щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини (додаток 2).

  Центр проводить комплексну оцінку не пізніше, ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки розвитку дитини.

У разі відсутності ІРЦ у відповідній об’єднаній територіальній громаді (районі), місті (районі міста) за місцем проживання (навчання) дитини батьки (один з батьків) або законні представники мають право звернутися до найближчого ІРЦ.

У Миколаївській області створено 23 ІРЦ (додаток 3).

 

 

Електронна подача заявки до ІРЦ

 

З метою підвищення ефективності діяльності ІРЦ у 2019 році запроваджено систему автоматизації роботи ІРЦ. За допомогою системи автоматизації ІРЦ батьки можуть:

- подати заяву до ІРЦ в електронному вигляді, не виходячи з дому;

- отримати запрошення на проходження комплексної оцінки розвитку дитини (адреса, дата, час);

- зберігати заяву та висновок в електронному вигляді.

 

Для того, щоб подати заявку до ІРЦ через автоматизовану систему, батькам необхідно:

1) перейти на сайт http://ircenter.gov.ua/, знайти необхідний заклад та натиснути кнопку «Зареєструватися». Якщо батьки зареєстровані то перейти до пункту 3;

2) заповнити необхідні поля, виділені жирним шрифтом: e-mail, прізвище, ім'я, по-батькові (за наявності), тип (батько, мати, представник), паспортні дані (серія, номер, дата видачі, ким виданий), населений пункт, вулиця, будинок, квартира. На вказану батьками електронну пошту прийде логін та пароль для входу на сайт;

3) на сторінці потрібного ІРЦ необхідно вказати надісланий батькам на електронну пошту логін, пароль та натиснути «Увійти»;

4) для створення заявки на прийом до ІРЦ натиснути «Додати», обирати ІРЦ, вказавши регіон та потрібний ІРЦ, натиснути «Далі». На наступному кроці «Подання заявки» заповнити поля: населений пункт, заклад освіти, в якому навчається дитина, та мета проведення комплексної оцінки. Далі необхідно заповнити дані про дитину, заповнивши поля: прізвище, ім'я, по-батькові, дата народження, свідоцтво про народження (серія, номер, дата видачі), за наявності - паспортні дані (серія, номер, дата видачі, ким виданий). Натиснути «Зберегти»;

5) перелік заявок можна переглянути на сторінці «Заявки»;

6) на сторінці «Календар» з’явиться інформація, щодо дати та часу зустрічі в ІРЦ.

 

 

Первинний прийом батьків та дітей, у тому числі з ООП у ІРЦ

 

Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини в ІРЦ проводить психолог, який визначає час та дату проведення комплексної оцінки та встановлює наявність таких документів:

- документ, що посвідчує особу батьків (одного з батьків) або законних представників (паспорт громадянина України);

- свідоцтво про народження дитини;

- індивідуальна програма реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);

- форма первинної облікової документації № 112/0 «Історія розвитку дитини», затверджена Міністерством охорони здоров'я України;

- довідка від дитячого лікаря-психіатра (у разі потреби).

 

Якщо дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну, загальну середню або професійно-технічну освіту, до заяви можуть додаватися:

1.               Психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного навчального закладу.

2.               Зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень, малюнки.

3.               Документи щодо додаткових обстежень дитини.

При повторному зверненні дитини з особливими освітніми потребами до центру подаються:

1.               Попередні рекомендації  щодо проведення комплексної оцінки.

2.               Висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.

 

Що робити батькам після отримання з ІРЦ висновку комплексної оцінки розвитку дитини?

 

Якщо після проходження комплексної оцінки розвитку дитини у висновку рекомендовано інклюзивне навчання у відповідному закладі освіти, згідно зі статтею 20 Закону України «Про освіту» після звернення особи з особливими освітніми потребами (далі - ООП) або одного із батьків (законний представник) до закладу ДОШКІЛЬНОЇ освіти, закладу ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ  або закладу ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ, інклюзивна група (клас) утворюється в обов’язковому порядку.

Особа з ООП або один із батьків (законний представник) дитини надає керівнику закладу освіти:

1) письмову заяву (у довільній формі) щодо відкриття інклюзивної групи (класу) у закладі освіти;

2) висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, що видається інклюзивно-ресурсним центром.

 

 

Інклюзивна група (клас) в закладі освіти - група/клас, де поряд із іншими здобувачами освіти навчаються одна або більше осіб з ООП.

Прийом осіб з ООП на навчання до закладів професійної (професійно-технічної) освіти, яким не протипоказане навчання за обраною професією, здійснюється з урахуванням прав та гарантій, визначених законодавством.