Департамент освіти і науки Миколаївської обласної державної адміністрації » Дистанційне навчання
Українська | Русский | English
Головна Керівництво Структура та контакти Контакти Нормативно-правова база Новини Актуально Доступ до публічної інформації Звернення громадян

Дистанційне навчання

16 жовтня 2020 року набуло чинності Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти. Воно розширює можливості для дистанційного навчання учнів – як за дистанційною формою здобуття освіти, так і при використанні технологій дистанційного навчання в інших  формах здобуття освіти.

Нове Положення було затверджено наказом МОН від 8 вересня 2020 року №1115 і зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року за №941/35224.

“Ми розуміємо, що дистанційна освіта не може замінити справжнього очного навчання. Діти мають соціалізуватися, особливо в початковій школі. Через пандемію коронавірусу весь світ шукає альтернативні шляхи для економічного та соціального життя. І галузь освіти – не виняток, адже для нас важливо, щоб освітній процес тривав та був якісним і безпечним. Дистанційне навчання є перспективною сферою розвитку освіти в умовах її цифровізації. Водночас таке навчання у разі потреби дозволяє забезпечити індивідуальну освітню траєкторію здобувача освіти, а також неперервність освітнього процесу у випадках надзвичайних обставин, які об’єктивно унеможливлюють відвідування закладів освіти”, – зазначив т.в.о. Міністра освіти і науки Сергій Шкарлет. 

Дистанційна форма здобуття освіти залишається виключно добровільною і потребує подання відповідної заяви про зарахування/переведення від батьків. Але відтепер для навчання за дистанційною формою учням не потрібно мати високий рівень навчання (10-12 балів) – таку можливість має будь-який учень для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії.

Технології дистанційного навчання в різних формах здобуття освіти (денній, вечірній, педагогічному патронажі тощо) можуть використовуватися для проведення оцінювання, консультацій, вивчення окремих тем з предмета. 

Також їх можна використовувати для надання додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг для осіб з особливими освітніми потребами, якщо в населеному пункті, де проживає учень, відсутні відповідні фахівці, що надають такі послуги. 

Технології дистанційного навчання дозволяють продовжувати освітній процес під час карантину та інших надзвичайних обставин (без переведення учнів на дистанційну форму).

У документі також врегульовано можливість організації змішаного навчання. Заклад освіти може визначити такий режим роботи, за якого учні почергово відвідують заклад освіти для очних занять, решту часу навчаючись дистанційно.

Положення передбачає, що обов’язково мають враховуватися інтереси учнів під час дистанційного навчання:

·         організація освітнього процесу має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію вчителів з учнями;

·         під час дистанційного навчання мають створюватися умови для забезпечення повноцінної участі в освітньому процесі осіб з ООП з обов’язковим урахуванням індивідуальної програми розвитку;

·         заклад освіти забезпечує регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також за потреби надання їм підтримки в освітньому процесі;

·         для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин, заклад забезпечує використання інших засобів комунікації, доступних для учнів – телефонного, поштового зв'язку тощо;

·         організація освітнього процесу обов’язково здійснюється з дотриманням вимог щодо захисту персональних даних, а також санітарних правил і норм щодо формування розкладу навчальних занять, вправ для очей та постави, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, часу для виконання домашніх завдань тощо. 

З метою забезпечення прав педпрацівників у Положенні вказано, що організація дистанційного навчання має здійснюватися у межах їх робочого часу.

У межах своєї автономії заклад освіти самостійно визначатиме механізм моніторингу і контролю якості дистанційного навчання в закладі освіти. Спосіб, у який керівник закладу здійснюватиме контроль за виконанням освітніх програм учнями та педпрацівниками, схвалюватиме педрада.

Про заходи щодо забезпечення проведення навчальних занять за допомогою дистанційних технологій

 

З 12 березня 2020 року в Україні запроваджено тритижневий карантин для усіх закладів освіти.

Міністерство освіти і науки України (лист від 11.03.2020 року № 1/9-154) рекомендує розробити заходи щодо забезпечення проведення навчальних занять за допомогою дистанційних технологій.

Рекомендуємо врахувати нормативно-правову базу:

ст. 9 Закону України «Про освіту» п. 4 «Дистанційна форма здобуття освіти – це індивідуалізований процес здобуття освіти, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, що функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій»;

наказ МОНУ від 25.04.2020 року №466 «Про затвердження Положення про дистанційне навчання» (Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства освіти і науки № 660 від 01.06.2013, № 761 від 14.07.2015 )https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13;

наказ МОНУ від 23 квітня 2019 року № 536 «Про затвердження Положення про інституційну форму здобуття загальної середньої освіти» https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/64866/;

лист МОНУ від 22 січня 2015 року №1/9-26 «Щодо використання технологій дистанційного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/45548/

Пропонуємо інформацію щодо платформ, де розміщено матеріали, відео-уроки для  дистанційного навчання. Відео - уроки  для підготовки до ЗНО, ДПА.  

Інформацію розміщено (постійно буде  оновлено) на  офіційній  сторінці facebook департаменту освіти  і  науки ОДА https://www.facebook.com/Mykolaiv.ODA.Osvita/?eid=ARBbds1etUBeNI_xcnlAYOy4ZvvnRoMxv3Oe8yIeC7Q1Bq0EOIpw4ryAXLKvZ_bGyVSFI235pZcJXnyj

Як організувати дистанційне навчання учнів — покрокова інструкція

 

Найактуальніші поради від зіркового вчителя, фіналіста Global Teacher Prize Ukraine Юрія Гайдученка

Доводимо до відома, що інформаційно-комунікаційній автоматизованій системі " Єдина школа" надано гриф " Рекомендовано Міністерством освіти і науки України"

Cистема для загальноосвітніх навчальних закладів

 

 Єдина школа призначена для налагодження взаємодії між батьками та навчальним закладом, сприяє регулярному відвіданню шкіл і підвищення рівня знань юних українців

 

Завантажити  інформаційний  лист  

Завантажити  презентацію 

МОН схвалив використання МiйКлас в школах України

ДИСТАНЦІЙНЕ  НАВЧАННЯ  

ПРЕДМЕТИ

Освітній  ресурс «МiйКлас»  отримав гриф від Міністерства освіти і науки України (№22.1/12-Г- 155 від 01.04.2019), який офіційно дозволяє використовувати ЕОР «МiйКлас» в загальноосвітніх навчальних закладах.

За допомогою МiйКлас педагоги можуть дистанційно займатися з учнями, а також видавати домашні завдання і контрольні роботи з автоматичною перевіркою відповідей.